A nemzetközi védjegy-jog szakértőjének, Prof. Dr. Paul Lange véleménye a GREEN BRANDS pecsétjéről, az Európai Uniós szabályozásokról és arról, hogyan célszerű a díjazott cégeknek és termékeknek a fenntarthatósági címkéket használniuk kommunikációjukban.
A GREEN BRAND védjegy 2019. november 27. óta az ökológiailag fenntartható vállalatok és termékek Európai-Uniós szintű védjegyeként védett. Az Uniós garancia megszerzésének lehetősége csak 2017. október 1. óta létezik, előtte az EU a belső piacon nem volt jelen, mint objektív és megbízható garanciavállaló. Ezzel a változással a fogyasztók valóban megbízhatnak a vállalatok, termékek és szolgáltatások címkéiben, a vállalatok pedig valódi bizonyítékot kaphatnak környezetvédelmi törekvéseik elismerésére. Azok, akik megkapták a pecsétet, megkülönböztetik magukat azoktól a vállalatoktól és termékektől, amelyek nem rendelkeznek ezekkel a fenntarthatósági jellemzőkkel. A GREEN BRAND pecsét tehát jelentős versenyelőnyt biztosít a valóban fenntartható vállalatoknak.
A GREEN BRAND védjegye egyike azon kevés fenntarthatósági védjegynek, amely eddig elérte ezt a védettségi státuszt. Különösen napjainkban, amikor létezésünk ökológiai alapjainak megőrzésére törekszünk, a fenntarthatósági teljesítmény elismerése és kommunikációja fontosabb, mint valaha. A megbízható és ellenőrizhető védjegyek teremtenek csak valódi verseny a fenntarthatóságban, a GREEN BRAND védjegy tekintetben fontos szerepet tölt be a vállalatok, a fogyasztók és a társadalom számára.
Igaz, hogy környezetvédelmi és fenntarthatósági pecsétek mindig is léteztek, zavarba ejtően sokkal találkozhatunk manapság is. Ezek a címkék azonban Európai Uniós garanciavállalás hiányában nem hozzák nyilvánosságra a minősítési feltételeit, a semlegesség és függetlenség nem biztosított. Ez a fajta minősítés nem elegendő a szükséges fogyasztói bizalom megteremtéséhez és a belső piacon működő vállalatok teljesítményének objektív bemutatásához.
Az Európai Uniós garanciavállalás a védjegyek vizsgálatát az ellenőrizhetőség miatt teljesen átláthatóvá tette, annak megszerzésének feltételei mindenki számára megismerhetők. A vizsgálatot az Európai Unió Szellemi Tulajdonosi Hivatala végzi, az ellenőrzés folyamata teljesen objektív, az eredmények meghamisítása gyakorlatilag lehetetlen. A tanúsító védjegy tulajdonosa (azaz a GREEN BRANDS szervezet) nem befolyásolhatja azt, a vizsgálat tőle függetlenül folyik.
A vizsgálat objektivitásának további biztosítása érdekében a tanúsító védjegy tulajdonosának teljesen semlegesnek kell lennie a tanúsított vállalatokkal és termékekkel szemben. A GREEN BRAND szervezet nem áll szervezeti vagy gazdasági kapcsolatban a tanúsított vállalatokkal, és nem is teheti ezt meg. A tanúsító védjegy tulajdonosa nem vállalhat jótállást saját árujára vagy szolgáltatására. A tanúsító védjegy tulajdonosa még a jótállással érintett áruk vagy szolgáltatások nyújtásával kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet sem folytathat. Ez az új, szigorú védjegy-garancia nagy előrelépés az Európai Unió belső piaca számára.
A GREEN BRANDS mellett ez idáig a TÜV, SÜD, TÜV NORD illetve RAL teljesítették sikeresen a szigorú vizsgálatot, és élvezik az Európai Unió teljes garanciavállalását és védettségét a védjegyükre vonatkozóan.