Hírek

Megerősítette minősítését az Azúr Bagoly

Az Azúr Bagoly célja, hogy a fa- és bútorfestékpiacon a vegyszermentes alternatíva elérhető legyen minél szélesebb körben, ezzel pedig csökkenthessük a festékek használatából adódó egészség- és környezetkárosító hatásokat. Az Azúr Bagoly Tejfesték egy bútor- és fafesték, ami 100%-ig természetes alapanyagokból készül. A receptúrához az évszázadok óta használatos bútorfestékek voltak iránymutatóak, így az összetételben néhány egyszerű anyag a meghatározó: mész, kazein,…

A GREEN BRANDS is csatlakozott a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarához

A GREEN BRANDS Hungary nemzetközi, független minősítő szervezet, idén nyáron csatlakozott a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarához. Együttműködésben a környezet- és klímavédelem, a fenntarthatóság és a piackutatás területén tevékenykedő, szintén független és elismert nemzetközi intézményekkel, ökológiailag fenntartható márkákat minősítünk, akik ezáltal lehetőséget kapnak a GREEN BRANDS-védjegy megszerzésére. A védjegy az Európai Unió által regisztrált és nemzetközileg elismert. Fő tevékenységeink közé…

Először rendezett díjkiosztó gálát a GREEN BRANDS Budapesten

Több mint százan ünnepelték a GREEN BRANDS fenntarthatósági tanúsítvány 2021-2022-es ciklusának nyerteseit Csehországból, Magyarországról és Szlovákiából Budapesten, a Helia Hotelben megrendezett díjkiosztó gálán. Első alkalommal gyűltek össze a GREEN BRANDS kelet-európai minősített márkái, hogy átvegyék díjukat és trófeájukat: a rendezvényt Budapesten szervezte meg a GREEN BRANDS Hungary csapata. Az ünnepélyes, nagyszabású, mégis családias gála házigazdája Lévai Gábor ügyvezető mellett Vera…

Megjelent a TOP 25 magyar zöld személyiség listája

Első alkalommal lát napvilágot olyan lista, amely Magyarország legfontosabb fenntarthatósági személyiségeit mutatja be. A 25-ös listát a GREEN BRANDS Hungary vezetői által alapított GB Academy fenntarthatósági szakmai közösség száz tagja választotta ki kiegyensúlyozott kritériumrendszer alapján. Nonprofit szervezetek vezetői, nemzetközileg ismert zöld hálózatok hazai képviselői, cégvezetők, tudós és humorista is szerepel Magyarország 25 legbefolyásosabb zöld személyiségeinek listáján. Első alkalommal jelenik meg…

Lévai Gábor a Green Pledge zsűrijében

Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez. A zsűri tagja Lévai Gábor, a GREEN BRANDS Hungary ügyvezetője is.   A három…

A Cleanspire-sztori: zöld fesztiválok után zöld tisztaság

A GREEN BRANDS védjegy legújabb birtokosa egy startup, az EcoHills Kft. és legújabb termékcsaládja, a Cleanspire nem mindennapi utat járt be az elmúlt 4 évben. Megálmodói és fejlesztői még most is a húszas éveik közepét tapossák, mégis nagy lépésekkel törik az utat maguknak a zöld szektorban. 2018-ban indította el környezettudatos startupját két fiatalember. Ez eddig egy átlagosnak mondható történet, ám…

Globális hiány fenntarthatósági szakemberekből

Világszerte hiány van a jó fenntarthatósági képzésekből, állapítja meg a Financial Times múlt heti cikke, amely szerint az ESG oktatása egy szűk réteget érintő témából mára mainstreammé vált. Bár a cikk elsősorban a világ vezető egyetemeinek oktatási kínálatára koncentrál, és megszólalói ezen intézmények vezetői, professzorai, néhány általános megállapítása igaz Magyarországon is. A fenntartható befektetők egyik szövetsége, a Ceres vezetője, Mindy…

Fess környezetbarát módon az Azúr Bagoly Tejfestékkel

Elnyerte a GREEN BRANDS védjegyét az Azúr Bagoly Tejfesték Újabb különleges magyar márkával bővült a GREEN BRANDS védjegyet elnyert márkák családja! Már a névből is felsejlik, hogy egy nem mindennapi cég nem mindennapi termékével állunk szemben: az Azúr Bagoly márkanév alatt ugyanis tejfestéket vásárolhatsz, amit bútorfelújító-projektjeidhez használhatsz. Manapság már minden festék “környezetbarátként” hirdeti magát, azonban az Azúr Bagoly Tejfesték “zöldségével”...

Több országban, több szinten bizonyítja fenntarthatóságát az Aldi Süd csoport

Amikor egy zöld védjeggyel kitüntetett terméket vásárolunk, gyakran feltesszük magunknak a kérdést: vajon a terméket gyártó cég teljes tevékenysége az ökológiai fenntarthatóság kritériumainak megfelelően történik? Az Aldi Süd csoport esetében már nyugodtan igennel felelhetünk erre a kérdésre: ugyanis a "Zurück zum Ursprung" ("Vissza a forráshoz") biomárka GREEN BRANDS-minősítése után céges szinten is minősítette magát az üzletlánc. 2021 elején a vállalat...

A név kötelez: ismét elnyerte a zöld védjegyet a Folprint Zöldnyomda

A latin mondás szerint nomen est omen, azaz másképpen: a név kötelez. A Folprint Zöldnyomda ennek fényében alakítja üzleti stratégiáját, amit védjegyekkel is alátámaszt. A nyomda ökológiai fenntarthatóságát immáron másodszor igazolt a GREEN BRANDS auditja, a védjegyet a következő két évben egy csillaggal kiegészülve használhatja a cég. A céget a Blaskovich család alapította 1987-ben. „Aranyozott” képeslapokat készítettek, később bővült a...

Az otthon melege is lehet környezetbarát

Ismételten elnyerték a GREEN BRANDS védjegyét a Lehel Viking es Lehel Panel márkák, a védjegyet egy csillaggal kiegészülve használhatják a következő két évben. Az ökológiai fenntarthatóságot ezúttal is a szigorú GREEN BRANDS audit sikeres teljesítése és a pozitív zsűridöntés igazolja. A Lehel Radiátorgyárat 1968-ban alapították a KGST országok házgyári lakásainak alumínium radiátorral történő ellátására. A ’70-es ’80-as években megépült panellakásokba több mint 6 millió db...

Ez a védjegy-szakértő véleménye a GREEN BRANDS-ről

A nemzetközi védjegy-jog szakértőjének, Prof. Dr. Paul Lange véleménye a GREEN BRANDS pecsétjéről, az Európai Uniós szabályozásokról és arról, hogyan célszerű a díjazott cégeknek és termékeknek a fenntarthatósági címkéket használniuk kommunikációjukban. A GREEN BRAND védjegy 2019. november 27. óta az ökológiailag fenntartható vállalatok és termékek Európai-Uniós szintű védjegyeként védett. Az Uniós garancia megszerzésének lehetősége csak 2017. október 1. óta létezik,...

Így bankolj a fenntarthatóság jegyében

“Vajon, ha tudnád, hogy a bankod mire adja hitelbe a spórolt pénzed, egyetértenél vele? Ugye, jó érzés volna tudni, hogy nem a szomszéd szemétégetőt finanszírozod áttételesen, hanem egy közeli biogazdaságot?” - teszi fel a kérdést honlapján a MagNet Bank. Az idén 25 éves intézmény számos alkalommal bizonyította társadalmi- és környezeti felelősségvállalását, többek között 7 alkalommal lett első helyezett a MasterCard...

55 fenntartható márkát díjaztunk a bécsi GREEN BRANDS gálán

A GREEN BRANDS nemzetközi szervezete gálaesten díjazta három ország azon márkáit, amelyek megfeleltek a szigorú értékelési folyamat ökológiai fenntarthatóságot vizsgáló követelményeinek. Az eseményen részt vettek a díjazott márkák képviselői és a szakértői zsűri tagjai Magyarországról, Csehországból és Ausztriából. A rendezvény a GREEN BRANDS történetének eddigi legnagyobb gálaestje, mivel a koronavírus-járvány miatt tavaly több országban elmaradt a díjátadó. Ezért 2021. szeptember 15-én három ország...

Újra GREEN BRANDS díjas a magyar újrapapír cég

Az Inest Nonprofit Kft. 2008 óta meghatározó szereplője a magyar újrapapír piacnak. 2019-ben az első márkák egyike volt, akik Magyarországon elnyerték a GREEN BRANDS-védjegy kétéves használati jogát, ezzel bizonyítva ökológialag fenntartható működésüket. 2021-ben szintén az elsők között jár azok közül, akik a védjegyet immár másodszor, újabb két évre kiérdemelték. Az Inest Nonprofit Kft. 2008 óta foglalkozik biztonságos iratmegsemmisítéssel. Minőségi szolgáltatásuknak...

Az első magyar gyártmányú GREEN BRANDS díjas mosószer

Elnyerte a GREEN BRAND védjegyet a Naturcleaning, ezzel az első magyar gyártmányú GREEN BRANDS díjas mosószer lett a piacon. A márkának annak az Európai Unió által jóváhagyott szigorú minősítési folyamatnak kellett megfelelnie, amiben egy független, osztrák környezetvédelmi és tanácsadó cég, illetve a 12 magyar szakemberből álló zsűri is komplex módon értékeli a márka ökológiai fenntarthatóságát. A gyártó cég, a Cudy...

Megjelent a GREEN BRANDS Podcast, a fenntarthatóság magyar hangja

A GREEN BRANDS-nél az egyik legfontosabb küldetésünk, hogy az igazoltan zöld cégeket és termékeket minél több emberrel megismertessük. A mai tartalomdömpingben nagyon fontosnak tartjuk, hogy a vállalati fenntarthatóság üzenetét a leghatékonyabb és leginkább fogyasztható formában juttassuk el mindenki számára. Sokaknak ezt a podcast formátuma jelenti, a rádióműsorokra hajazó, de jóval kötetlenebb beszélgetéseket ugyanis főzés, futás vagy utazás közben is szívesen...

Fókuszban a vállalati fenntarthatóság 2021 első üzleti rendezvényén

Nagy érdeklődés mellet került megrendezésre a GREEN BRANDS Magyarország és a MagNet Magyar Közösségi Bank közös képzési programjának, a Fenntarthatósági Menedzser Alapképzésnek a nyitórendezvénye. Május 26-án a MagNet Közösségi Házban több mint 80 érdeklődő gyűlt össze, hogy a rendezvény 9 előadásából elméleti alapot és gyakorlati tanácsokat gyűjtsenek saját márkáik fenntarthatóvá tételére. A szervezők számára külön öröm volt, hogy az “újranyitás” utáni Magyarország...

Fenntarthatósági Menedzser Alapképzés – Légy Te a változás ügynöke!

A GREEN BRANDS Magyarország és a MagNet Bank összefogott, hogy minél több cégben megtalálja a “változás ügynökét”, aki képzésünk során elsajátítja a fenntartható vállalati működés alapjait, amit aztán saját cégének működésének szerves részéve tesz. A Fenntarthatósági Menedzser Alapképzés célja a vállalati fenntarthatóságról egy átfogó, gyakorlatban is használható tudás átadása, a fenntarthatósági gondolkodásmód kialakítása a cégvezetésben. A képzés nyitorendezvénye során a...

Zöld vs. zöldebb energia – GREEN BRANDS díjas az ENCO GROUP

A megújuló energiákkal foglalkozó cégek és a fenntartható működés közé gyakran egyenlőségjelet teszünk. Az ENCO Group auditja során azonban kiderült, zöld és zöldebb között is van különbség: az ENCO Europe, ENCO-LG Energia Kft. és ENCO Auditor Kft. cégekből álló ENCO Csoportnak a minősítési folyamatban arról kellett tanúbizonyságot tennie, hogy környezetbarát alaptevékenysége mellett támogató tevékenységei is az ökológiai fenntarthatósággal összhangban történnek....

40 zöld hír a nagyvilágból, amik bizakodásra adhatnak okot

A klímaváltozás drasztikus hatásai érthető módon sokaknak klímapánikot vagy klímaszorongást okoznak. A szembetűnő negatív példák sokasága mellett azonban egyre több olyan hírt olvashatunk, ami bizakodásra adhat okot. A GREEN BRANDS szervezeténél célül tűztük ki, hogy a bizonyíthatóan környezettudatos cégeket, azaz "zöld márkákat" védjegyünkkel jutalmazva pozitív példáként emeljük ki a fogyasztók és az üzleti élet többi szereplője számára. Szervezetünk több mint...

Szlovákiában is indul a GREEN BRANDS!

2021 januárjában a GREEN BRANDS nemzetközi programja Szlovákiában is megkezdte a működését, ezzel már Európa-szerte 8 országban aktívan működik. A Szlovákiában működő cégek, mérettől és iparágtól függetlenül lehetőséget kapnak arra, hogy pályázzanak az Európai Unió által is elismert GREEN BRANDS védjegyre. A díjat csak azok a márkák kaphatják meg, amelyek fenntarthatóan, ökológiailag gondolkodnak és működnek, így jelentős mértékben hozzájárulnak a...

Elindult a GREEN BRANDS Hungary 2021/2022-es ciklusa

A 2020-as év nehézségei ellenére sikerrel zártuk a GREEN BRANDS magyarországi jelenlétnek első kétéves ciklusát. A két aktív év során címszavakban ezek történtek velünk:   2019. novemberében a GREEN BRANDS védjegye az Európai Unió által hivatalosan elismert és védett, ökológiai fenntarthatóságot igazoló védjegy lett. Ezzel a harmadik védjegy lett a kategóriában, amit az EU elismer.   12 márka teljesítette sikerrel...

Megfogadom, hogy 2021-ben környezettudatosabb leszek

A 2020-as év a koronavírus mindent felülíró hatása miatt örökké bevésődött mindnyájunk emlékezetébe. A védőoltások elterjedése azonban arra adhat okot, hogy a 2021-es évet optimistán indítsuk, és figyelmünket ismét a számunkra fontos területek felé fordítsuk. Egyre több emberben tudatosul, hogy korunk egyik legfontosabb kihívása a klímaváltozás féken tartása, ezt jól mutatja, hogy világszerte 820 millió ember és 1863 joghatóság és...

Karácsonyi ajándék partnereinknek és a bolygónknak

A GREEN BRANDS Magyarország csapatánál nagyon hálásak vagyunk minden szakmai partnerünknek és GREEN BRAND védjeggyel kitüntetett márkának, akivel a 2020-as évben együtt dolgozhattunk. Különösen nagy hálával tartozunk zsűritagjainknak, akik szakértelmükkel és lelkesedésükkel nagyban hozzájárultak a fenntartható márkák értékeléséhez. Éppen ezért, mint minden karácsonykor, idén is ajándékkal kedveskedtünk nekik. Annak érdekében azonban, hogy ez az ünnep is zöld szellemiségben teljen, idén...

Ezek a magyar cégek vesznek részt az Európai Hulladékcsökkentési Héten

Az Európai Hulladékcsökkentési Hetet 2009 óta minden év novemberének utolsó hetében rendezik meg. A kezdeményezés missziója, hogy megszólítsa az embereket és felhívja a figyelmet a: tudatos hulladékgazdálkodásra a hulladék keletkezésének megelőzésére a keletkezett mennyiség csökkentésére a termékek újrahasználatára az anyagok újrahasznosítására A Hulladékcsökkentési hét "lelkét" azok a szervezetek (vagy magánszemélyek) adják, akik önkéntes alapon, saját ötleteikkel, úgynevezett „akciókkal” járulhatnak hozzá...

Kitörtek a dobozból! A TONIC az első magyar GREEN BRAND díjas reklámügynökség

Tudtad, hogy a kommunikációs ipar használja fel a Föld által biztosított nyersanyagok 5%-át!? Ez nem elhanyagolható környezeti terhelés! Éppen ezért fontos, hogy megmozdult valami ebben az iparágban is, mivel a TONIC, a hazai ügynökségek sorában elsőként megkapta a GREEN BRANDS nemzetközi minősítését. Ezzel a TONIC hivatalosan is Magyarország első „zöld” ügynöksége lett. A tanúsítvány megszerzése nem volt előzmények nélküli, hiszen...

Mennyire zöldek ezek a magyar márkák a közvélemény szemében?

Valóban zöld egy márka vagy csak annak mutatja magát? A greenwashing (magyarul zöldrefestés) leleplezése, és a valóban fenntartható márkák díjazása a GREEN BRANDS központi feladata. De vajon lebukik-e egy fenntarthatóságot imitáló vállalat a közvélemény szemében? A Neticle csapatát kértük meg, hogy intelligens médiafigyelő és szövegelemző szakértelmükkel állapítsák meg 15 népszerű márkáról, vajon zöldek-e az internetes közvélemény szemében. Hogy kutatásunkkal kapcsolatban...

Megmondod mit iszol, megmondom, ki vagy

Megérett az elismerésre a DÉR-Juice almája Magyarország legszebb birtoka, Kert pedagógia Program, Iskolagyümölcs Program, a megye legjelentősebb munkáltatója, 30 évnyi töretlen fejlődés az agráriumban, Agrárgazdasági Minőség Díj, Kiváló Magyar Élelmiszer Védjegy, Greenovációs Díj, dinasztikus vállalatmodell… Sorolni is sok a DÉR Juice gyümölcslevek előállítójának büszkeségre okot adó jellemzőit, eredményeit. S most mindezt megkoronázta és nemzetközi szintre emelte a GREEN BRANDS védjegye....

GREEN BRANDS a BIOFACH 2020 expon

2020-ban is ott voltunk a környezetbarát fogyasztási cikkek világvezető vásárán, a BIOFACH-on. A nürnbergi kiállításon rajtunk kívül számos kitüntetett márkánk is saját standdal jelent meg. Több mint 3400 kiállító és 47 000 látogató érkezett a világ 136 országból Nürnbergbe februárban, hogy megismerjék az organikus élelmiszeripar legújabb vívmányait. A 9. csarnokban mi is megjelentünk standunkkal. Norbert Lux, a GREEN BRANDS alapítója...

nanopool: folyékony üveggel a műanyag hulladékok ellen

A műanyag csomagolás csak körülbelül 450 év elteltével bomlik le, ezzel veszélyezteti a földet és az óceánokat. De mi a műanyag alternatívája? A GREEN BRAND kitüntetéssel rendelkező nanopool megoldást kínál: környezetbarát folyékony üveg. Az np folyékony üveg technológiáját már alkalmazták élelmiszerekhez, egészségügyben, sőt az űrben is. A felület folyékony üveggel történő finomítása után a baktériumok nem tapadhatnak hozzá. Az np-folyékony...

GREEN-BRANDS-Trófea: Újdonság folyékony fából

Minden GREEN BRAND közös küldetése, hogy a környezettudatosságot, a fenntarthatóságot, az ökológiai fejlődést szolgálják. Magától értetődő, hogy ezt egy környezetbarát trófeával illik elismerni. És a GREEN BRANDS trófea 2014 óta valóban nagyon különleges, a világon egyedülálló módon "folyékony fából" készül. A mi trófeánkat ugyanis nagyon különleges fából faragták. Jobban mondva nem is faragták, hanem nyomtatták. Ezzel ez a díj lett...

GREEN BRAND lett a „Zurück zum Ursprung“ Ausztriában

Legyen szó tejtermékekről, bébiételekről, gyümölcsökről, zöldségekről, kenyérről vagy tésztáról - a HOFER osztrák élelmiszerlánc több mint 450 fenntartható ökológiai terméket árusít a „Zurück zum Ursprung“, azaz “Vissza forráshoz” márkanév alatt. Körülbelül 4000 osztrák gazda gyártja ezeket a termékeket a magas színvonalú előírásoknak megfelelően. Jóval mielőtt a fenntarthatóság trenddé vált volna, a Hofer nyolc alapértéken alapulva készítette el az összes „Vissza...

EU-s védjegy lett a „GREEN BRANDS“-védjegy

2019. november óta a GREEN BRANDS védjegy a GREEN BRANDS Organization GmbH által bejegyzett Európai Uniós szintű védjegy. A védjegyet és a minősítési eljárást az EU egész területén védik. A GREEN BRANDS ezzel minőségileg kiemelkednek a többi száz címke közül, és egy garantáltan tesztelt, ökológiailag fenntartható minőséget biztosít. A GREEN BRANDS védjegy tanusítja, hogy az ezt megszerző márka tényleg környezetbarát...

news.at: „Fókuszban a klímavédelem”

“A gazdaság újraindításakor a klímavédelemre kell összpontosítani – mivel ez biztosítja a jövőbeli biztonságot és jólétet, továbbá fenntartható munkahelyeket teremt” – írja a news.at, Ausztria legnagyobb üzleti magazinja májusi kiadásában. A “Trend” hetilap is átvette a cikket. A Korona-járvány világszerte leállásra kényszerítette a társadalmat és a gazdaságot. Az António Guterres ENSZ-főtitkár szerint "a II. világháború óta legsúlyosabb válság" különleges intézkedéseket...