Hírek

Újra GREEN BRANDS díjas a magyar újrapapír cég

Az Inest Nonprofit Kft. 2008 óta meghatározó szereplője a magyar újrapapír piacnak. 2019-ben az első márkák egyike volt, akik Magyarországon elnyerték a GREEN BRANDS-védjegy kétéves használati jogát, ezzel bizonyítva ökológialag fenntartható működésüket. 2021-ben szintén az elsők között jár azok közül, akik a védjegyet immár másodszor, újabb két évre kiérdemelték. Az Inest Nonprofit Kft. 2008 óta foglalkozik biztonságos iratmegsemmisítéssel. Minőségi szolgáltatásuknak...

Az első magyar gyártmányú GREEN BRANDS díjas mosószer

Elnyerte a GREEN BRAND védjegyet a Naturcleaning, ezzel az első magyar gyártmányú GREEN BRANDS díjas mosószer lett a piacon. A márkának annak az Európai Unió által jóváhagyott szigorú minősítési folyamatnak kellett megfelelnie, amiben egy független, osztrák környezetvédelmi és tanácsadó cég, illetve a 12 magyar szakemberből álló zsűri is komplex módon értékeli a márka ökológiai fenntarthatóságát. A gyártó cég, a Cudy...

Megjelent a GREEN BRANDS Podcast, a fenntarthatóság magyar hangja

A GREEN BRANDS-nél az egyik legfontosabb küldetésünk, hogy az igazoltan zöld cégeket és termékeket minél több emberrel megismertessük. A mai tartalomdömpingben nagyon fontosnak tartjuk, hogy a vállalati fenntarthatóság üzenetét a leghatékonyabb és leginkább fogyasztható formában juttassuk el mindenki számára. Sokaknak ezt a podcast formátuma jelenti, a rádióműsorokra hajazó, de jóval kötetlenebb beszélgetéseket ugyanis főzés, futás vagy utazás közben is szívesen...

Fókuszban a vállalati fenntarthatóság 2021 első üzleti rendezvényén

Nagy érdeklődés mellet került megrendezésre a GREEN BRANDS Magyarország és a MagNet Magyar Közösségi Bank közös képzési programjának, a Fenntarthatósági Menedzser Alapképzésnek a nyitórendezvénye. Május 26-án a MagNet Közösségi Házban több mint 80 érdeklődő gyűlt össze, hogy a rendezvény 9 előadásából elméleti alapot és gyakorlati tanácsokat gyűjtsenek saját márkáik fenntarthatóvá tételére. A szervezők számára külön öröm volt, hogy az “újranyitás” utáni Magyarország...

Fenntarthatósági Menedzser Alapképzés – Légy Te a változás ügynöke!

A GREEN BRANDS Magyarország és a MagNet Bank összefogott, hogy minél több cégben megtalálja a “változás ügynökét”, aki képzésünk során elsajátítja a fenntartható vállalati működés alapjait, amit aztán saját cégének működésének szerves részéve tesz. A Fenntarthatósági Menedzser Alapképzés célja a vállalati fenntarthatóságról egy átfogó, gyakorlatban is használható tudás átadása, a fenntarthatósági gondolkodásmód kialakítása a cégvezetésben. A képzés nyitorendezvénye során a...

Zöld vs. zöldebb energia – GREEN BRANDS díjas az ENCO GROUP

A megújuló energiákkal foglalkozó cégek és a fenntartható működés közé gyakran egyenlőségjelet teszünk. Az ENCO Group auditja során azonban kiderült, zöld és zöldebb között is van különbség: az ENCO Europe, ENCO-LG Energia Kft. és ENCO Auditor Kft. cégekből álló ENCO Csoportnak a minősítési folyamatban arról kellett tanúbizonyságot tennie, hogy környezetbarát alaptevékenysége mellett támogató tevékenységei is az ökológiai fenntarthatósággal összhangban történnek....

40 zöld hír a nagyvilágból, amik bizakodásra adhatnak okot

A klímaváltozás drasztikus hatásai érthető módon sokaknak klímapánikot vagy klímaszorongást okoznak. A szembetűnő negatív példák sokasága mellett azonban egyre több olyan hírt olvashatunk, ami bizakodásra adhat okot. A GREEN BRANDS szervezeténél célül tűztük ki, hogy a bizonyíthatóan környezettudatos cégeket, azaz "zöld márkákat" védjegyünkkel jutalmazva pozitív példáként emeljük ki a fogyasztók és az üzleti élet többi szereplője számára. Szervezetünk több mint...

Szlovákiában is indul a GREEN BRANDS!

2021 januárjában a GREEN BRANDS nemzetközi programja Szlovákiában is megkezdte a működését, ezzel már Európa-szerte 8 országban aktívan működik. A Szlovákiában működő cégek, mérettől és iparágtól függetlenül lehetőséget kapnak arra, hogy pályázzanak az Európai Unió által is elismert GREEN BRANDS védjegyre. A díjat csak azok a márkák kaphatják meg, amelyek fenntarthatóan, ökológiailag gondolkodnak és működnek, így jelentős mértékben hozzájárulnak a...

Elindult a GREEN BRANDS Hungary 2021/2022-es ciklusa

A 2020-as év nehézségei ellenére sikerrel zártuk a GREEN BRANDS magyarországi jelenlétnek első kétéves ciklusát. A két aktív év során címszavakban ezek történtek velünk:   2019. novemberében a GREEN BRANDS védjegye az Európai Unió által hivatalosan elismert és védett, ökológiai fenntarthatóságot igazoló védjegy lett. Ezzel a harmadik védjegy lett a kategóriában, amit az EU elismer.   12 márka teljesítette sikerrel...

Megfogadom, hogy 2021-ben környezettudatosabb leszek

A 2020-as év a koronavírus mindent felülíró hatása miatt örökké bevésődött mindnyájunk emlékezetébe. A védőoltások elterjedése azonban arra adhat okot, hogy a 2021-es évet optimistán indítsuk, és figyelmünket ismét a számunkra fontos területek felé fordítsuk. Egyre több emberben tudatosul, hogy korunk egyik legfontosabb kihívása a klímaváltozás féken tartása, ezt jól mutatja, hogy világszerte 820 millió ember és 1863 joghatóság és...

Karácsonyi ajándék partnereinknek és a bolygónknak

A GREEN BRANDS Magyarország csapatánál nagyon hálásak vagyunk minden szakmai partnerünknek és GREEN BRAND védjeggyel kitüntetett márkának, akivel a 2020-as évben együtt dolgozhattunk. Különösen nagy hálával tartozunk zsűritagjainknak, akik szakértelmükkel és lelkesedésükkel nagyban hozzájárultak a fenntartható márkák értékeléséhez. Éppen ezért, mint minden karácsonykor, idén is ajándékkal kedveskedtünk nekik. Annak érdekében azonban, hogy ez az ünnep is zöld szellemiségben teljen, idén...

Ezek a magyar cégek vesznek részt az Európai Hulladékcsökkentési Héten

Az Európai Hulladékcsökkentési Hetet 2009 óta minden év novemberének utolsó hetében rendezik meg. A kezdeményezés missziója, hogy megszólítsa az embereket és felhívja a figyelmet a: tudatos hulladékgazdálkodásra a hulladék keletkezésének megelőzésére a keletkezett mennyiség csökkentésére a termékek újrahasználatára az anyagok újrahasznosítására A Hulladékcsökkentési hét "lelkét" azok a szervezetek (vagy magánszemélyek) adják, akik önkéntes alapon, saját ötleteikkel, úgynevezett „akciókkal” járulhatnak hozzá...

Kitörtek a dobozból! A TONIC az első magyar GREEN BRAND díjas reklámügynökség

Tudtad, hogy a kommunikációs ipar használja fel a Föld által biztosított nyersanyagok 5%-át!? Ez nem elhanyagolható környezeti terhelés! Éppen ezért fontos, hogy megmozdult valami ebben az iparágban is, mivel a TONIC, a hazai ügynökségek sorában elsőként megkapta a GREEN BRANDS nemzetközi minősítését. Ezzel a TONIC hivatalosan is Magyarország első „zöld” ügynöksége lett. A tanúsítvány megszerzése nem volt előzmények nélküli, hiszen...

Mennyire zöldek ezek a magyar márkák a közvélemény szemében?

Valóban zöld egy márka vagy csak annak mutatja magát? A greenwashing (magyarul zöldrefestés) leleplezése, és a valóban fenntartható márkák díjazása a GREEN BRANDS központi feladata. De vajon lebukik-e egy fenntarthatóságot imitáló vállalat a közvélemény szemében? A Neticle csapatát kértük meg, hogy intelligens médiafigyelő és szövegelemző szakértelmükkel állapítsák meg 15 népszerű márkáról, vajon zöldek-e az internetes közvélemény szemében. Hogy kutatásunkkal kapcsolatban...

Megmondod mit iszol, megmondom, ki vagy

Megérett az elismerésre a DÉR-Juice almája Magyarország legszebb birtoka, Kert pedagógia Program, Iskolagyümölcs Program, a megye legjelentősebb munkáltatója, 30 évnyi töretlen fejlődés az agráriumban, Agrárgazdasági Minőség Díj, Kiváló Magyar Élelmiszer Védjegy, Greenovációs Díj, dinasztikus vállalatmodell… Sorolni is sok a DÉR Juice gyümölcslevek előállítójának büszkeségre okot adó jellemzőit, eredményeit. S most mindezt megkoronázta és nemzetközi szintre emelte a GREEN BRANDS védjegye....

GREEN BRANDS a BIOFACH 2020 expon

2020-ban is ott voltunk a környezetbarát fogyasztási cikkek világvezető vásárán, a BIOFACH-on. A nürnbergi kiállításon rajtunk kívül számos kitüntetett márkánk is saját standdal jelent meg. Több mint 3400 kiállító és 47 000 látogató érkezett a világ 136 országból Nürnbergbe februárban, hogy megismerjék az organikus élelmiszeripar legújabb vívmányait. A 9. csarnokban mi is megjelentünk standunkkal. Norbert Lux, a GREEN BRANDS alapítója...

nanopool: folyékony üveggel a műanyag hulladékok ellen

A műanyag csomagolás csak körülbelül 450 év elteltével bomlik le, ezzel veszélyezteti a földet és az óceánokat. De mi a műanyag alternatívája? A GREEN BRAND kitüntetéssel rendelkező nanopool megoldást kínál: környezetbarát folyékony üveg. Az np folyékony üveg technológiáját már alkalmazták élelmiszerekhez, egészségügyben, sőt az űrben is. A felület folyékony üveggel történő finomítása után a baktériumok nem tapadhatnak hozzá. Az np-folyékony...

GREEN-BRANDS-Trófea: Újdonság folyékony fából

Minden GREEN BRAND közös küldetése, hogy a környezettudatosságot, a fenntarthatóságot, az ökológiai fejlődést szolgálják. Magától értetődő, hogy ezt egy környezetbarát trófeával illik elismerni. És a GREEN BRANDS trófea 2014 óta valóban nagyon különleges, a világon egyedülálló módon "folyékony fából" készül. A mi trófeánkat ugyanis nagyon különleges fából faragták. Jobban mondva nem is faragták, hanem nyomtatták. Ezzel ez a díj lett...

GREEN BRAND lett a „Zurück zum Ursprung“ Ausztriában

Legyen szó tejtermékekről, bébiételekről, gyümölcsökről, zöldségekről, kenyérről vagy tésztáról - a HOFER osztrák élelmiszerlánc több mint 450 fenntartható ökológiai terméket árusít a „Zurück zum Ursprung“, azaz “Vissza forráshoz” márkanév alatt. Körülbelül 4000 osztrák gazda gyártja ezeket a termékeket a magas színvonalú előírásoknak megfelelően. Jóval mielőtt a fenntarthatóság trenddé vált volna, a Hofer nyolc alapértéken alapulva készítette el az összes „Vissza...

EU-s védjegy lett a „GREEN BRANDS“-védjegy

2019. november óta a GREEN BRANDS védjegy a GREEN BRANDS Organization GmbH által bejegyzett Európai Uniós szintű védjegy. A védjegyet és a minősítési eljárást az EU egész területén védik. A GREEN BRANDS ezzel minőségileg kiemelkednek a többi száz címke közül, és egy garantáltan tesztelt, ökológiailag fenntartható minőséget biztosít. A GREEN BRANDS védjegy tanusítja, hogy az ezt megszerző márka tényleg környezetbarát...

news.at: „Fókuszban a klímavédelem”

“A gazdaság újraindításakor a klímavédelemre kell összpontosítani – mivel ez biztosítja a jövőbeli biztonságot és jólétet, továbbá fenntartható munkahelyeket teremt” – írja a news.at, Ausztria legnagyobb üzleti magazinja májusi kiadásában. A “Trend” hetilap is átvette a cikket. A Korona-járvány világszerte leállásra kényszerítette a társadalmat és a gazdaságot. Az António Guterres ENSZ-főtitkár szerint "a II. világháború óta legsúlyosabb válság" különleges intézkedéseket...