fbpx

Történet

Az ötletgazda és ügyvezető
Norbert R. Lux

Az ötlettől a megvalósításig

Norbert Lux sikeres nemzetközi márka-marketing karrierjére és környezet-tudatos nevelésére alapozva alapította meg a GREEN BRANDS szervezetet. Lux 1956-ban, félig osztrákként született Nürnbergben, és természetkedvelő osztrák szülők gyermekeként nevelkedett. A szülei által belécsepegtetett értékek – az organikus élelmiszerek fontossága, előállításuk tisztelete – alapján életét a fenntarthatóságnak és a természeti környezetünk védelmének szentelte.
Sok, a világ “túloldalán” töltött kaland után Lux lett az egyik első Ausztrália, Új Zéland, Hawaii és más egzotikus úticélokról szóló könyv szerzője. A természet szépségének globális szintű megtapasztalása meghatározó szerepet játszott későbbi életében. A hobbija vált a szakmájává, amikor utazásokat kezdett szervezni Ausztriában, Németországban, Ausztráliában és a déli tengerekre.
Azonban miközben 4 gyermekével a gyönyörű frank vidéken élt, drámaian megváltoztak az éghajlattal és a környezetvédelemmel kapcsolatos kilátások – amit Norbert édesapja már 1970-ben megjósolt – és ő is erre fókuszálta figyelmét. Egy krízis egyben mindíg lehetőség is új kihívásokat találni!
Így a globális turizmus visszaesése után (9/11, SARS vírus és a 2003-as iraki háború) Lux szakmát váltott, és a márkamarketinggel foglalkozó nemzetközi szervezetnél, a Superbrands-nél helyezkedett el, ahol a legjobb német és osztrák márkák megtalálásáért és kitüntetéséért volt felelős.

Megvalósítás

Végül 2007-ben Lux márka marketing tapasztalata és öko-filozófiai háttere egyesült a GREEN BRANDS megalapításában. De ez számos következménnyel járt. Nem csak jó barátai (elsősorban és leginkább Charlotte Wehrfritz Erlangenből és Kelly Newton-Wordsworth, ausztrál énekes, zeneszerző, környezetvédelmi aktivista és biodinamikus farmer) és kollégái, de a Superbrands által kitüntetett cégek képviselői is figyelmeztették Lux-ot, hogy ne csak a legnagyobb és legjobb cégeket promótálja ezen a területen, hanem bármely céget, legyen az kicsi, vagy nagy, amely komolyan veszi a fenntarthatóságot és a környezet védelmét.
Az első GREEN BRANDS értékelési folyamat 2011 márciusában Ausztriában zajlott. Több, mint 4 évig tartott, amíg – számtalan interjút, kutatást és megfelelőségi meghallgatást követően – eljutottunk erre a pontra.
Egy dolog az első pillanattól fogva világos volt: csak összetett szaktudással és bátor döntésekkel hozhatunk létre egy elfogadott és transzparens értékelési folyamatot. Olyat, amely fennmarad, és amely fényévnyi távolságot tart a hírhedt “green washing” kampányoktól, amelyekből mindannyiunknak elegünk van.
Végül, de nem utolsósorban, az egész nem jöhetett volna létre osztrák partnereink támogatása nélkül – végül is nem véletlenül – inkább annak bizonyítékául, hogy a kis Osztrák Köztársaság is nagy dolgokat érhet el! ALLPLAN/ClimatePartner Austria; SERI (Európai Fenntarthatósági Kutatóintézet); és a magasan képzett zsűri tagok együtt biztosítják, hogy a környezettudatos vállalatok GREEN BRANDS értékelési eljárása a hírnevének megfelelő.
Norbert Lux álma, hogy egy nemzetközi, három lépéses értékelési eljárást hozzon létre a környezetileg fenntartható vállalkozások számára – amely világszerte egyedülálló – valósággá vált: számos országban (még Szingapúrban, Indonéziában és Hong Kongban is) zajlanak tárgyalások potenciális partnerekkel. Azonban semmilyen “most cselekedj gyorsan” típusú döntés nem veszélyezteti a GREEN BRANDS ideált. Sokkal fontosabb alap értékeink megtartása, minthogy bármely megalapozatlan partnerséggel a GREEN BRANDS filozófiáját veszélyeztessük.