Ausztria

A zsűri intézménye – a végső döntéshozó

A világon egyedülálló eljárásunk az ökológiailag fenntartható márkák kitüntetésében a zsűri döntésével zárul. Minden benyújtott dokumentumot, és a GREEN BRANDS-indexet is figyelembe véve, egymástól függetlenül szavaznak egy-egy márkáról.

A zsűri az üzleti élet, a tudomány, a média, az ügynökségek és a környezetvédelmi szövetségek magas rangú képviselőiből áll. Örömmel mutatjuk be a jelenlegi ciklus zsűritagjait Ausztriában:

Mag. Stephan Blahut

Az Osztrák Üzleti Szövetség főtitkára

Ha a vállalatok egyre nagyobb felelősséget akarnak vállalni ökolóhiai lábnyomaikért, akkor tájékozódásra és támogatásra van szükség a fenntartható, erőforrás-megtakarítást igénylő termelők és termékek azonosításához. Ehhez a GREEN BRANDS a legpontosabb iránytű. Megmutatják az utat egy komoly, átfogó, érthető és átlátható vizsgálat alapján. A GREEN BRANDS által jóváhagyott vállalatok és termékek kétségkívül korunk úttörő zöld márkái közé tartoznak.
Dr. Andrea Grimm

A „Zöld Marketing” kurzus vezetője a Wiener Neustadt Ipari Egyetemen, Wieselburgban.

A zöld marketing szakértőinek első osztályú képzésére a jó gyakorlatok, például a GREEN BRANDS szervezete, nélkülözhetetlen muníciót jelentenek. Nem csak a fenntartható marketingre és brand-építésre ad kiváló példát, de a tudatos munkakeresőknek is megmutatja a zölden működő munkáltatókat. Örülünk neki, hogy a GREEN BRANDS az egyik kiemelkedő partnerünk az üzleti világból.

Személy szerint úgy gondolom, hogy a GREEN BRANDS egy nagy lépést tett a transzparencia felé, amely a green washing elleni küzdelemben nagyon fontos.

Markus Hafner-Auinger

Ügyvezető, Osztrák Klímaszövetség

Kétségtelen, hogy káros életmódunk és gazdasági működésünk váltotta ki a klímaválságot, és az elmúlt évtizedekben rendkívüli módon súlyosbította azt. Jó, hogy vannak olyan vállalatok, amelyek hozzájárulnak az ökológiai és társadalmi szempontból fenntarthatóbb gazdasághoz, és alternatívákat mutatnak. Megmutatják, hogy a klímavédelem és az üzlet jól összeegyeztethetőek. A GREEN BRANDS az ilyen cégekre hívja fel a figyelmet, az üzleti élet legszélesebb spektrumából. A Klímaszövetség csak támogatni tudja ezt a kezdeményezést, és örül, hogy segíthet a jó példák láthatóságában. A legjobbakat kívánjuk a díjazottaknak és az éghajlatbarát jövőnek!
Mag. Susanne Hasenhüttl

Tudományos projektmenedzser az ÖGUT-ban,
A fenntartható befektetés szakértője

A “zöld” vagy “fenntartható” szavak az évek során sajnos nagyon elhasználódtak. Ez egyre nehezíti a felelős fogyasztók dolgát, hogy a valódi ökológiailag fenntartható termékeket felismerjék. A kiváló minőségű címkéknek és a minőségi jelölések valamit segítenek, de ezekből már ezerféle létezik. Sajnos sok címke nem más, mint egy “zöld kabát”, zöld csomagolás. Ezért egy olyan védjegy, mint a GREEN BRANDS, amely a társaságok és termékeik átlátható kritériumok alapján magas ökológiai előírásait követeli meg, rendkívül fontos annak érdekében, hogy a fogyasztók számára valódi döntéshozási segítséget nyújtson.
Dr. Friedrich Hinterberger

A Sustainable Europe Research Institute (SERI) elnöke
A zsűri elnöke

Mindaddig, amíg az államnak vagy az EU-nak nem sikerül igazán átfogó, kivitelezhető fenntarthatósági tanúsítványokat „előírnia” olyan magánkezdeményezésekre van szükség, mint a GREEN BRANDS. A GREEN BRANDS védjegyet olyan vállalatok és termékek nyerhetik el, amelyek nemcsak egy-egy környezetvédelmi projekteket hajtanak végre, hanem valóban, összességében környezetbarát módon működnek. Fontos számomra, hogy azok a vállalatok is esélyt kapjanak a védjegy megszerzésére, akik nincsenek mindig rivaldafényben, ezzel az ökológiai fenntarthatóság eszményét egyre szélesebb körben terjeszteni tudják.
Ruth Hofmann

Az oliv magazin “Az élet zöld oldala” rovatának szerkesztője

Nagyon fontos, hogy a termelő vállalatoknak ne csak a végterméke legyen “zöld”, hanem az egész gyártási folyamatuk a fenntarthatóság jegyében működjön. Ez az egyetlen módja annak, hogy a teljes értéklánc ebbe az irányba változzon, az optimális, zöld működés felé. A GREEN BRANDS egy erős és független eszközt kínál a vállalatoknak a folyamatok ellenőrzésére és értékelésére.  A több cikluson keresztüli újraellenőrzés pedig jól mutatja, hogy történt-e 2 év alatt előrelépés a területen.
Doris Holler-Bruckner

Szerkesztő és felelős kiadó, OEKONEWS
Ügyvezető igazgató, Holler Communications

A GREEN BRANDS nemcsak támogatja a fenntartható márkákat, hanem ökológiai felelősséget vállal a környezetért, az erőforrások hatékony felhasználásáért, az alacsonyabb vízfogyasztásért, a megfelelő társadalmi normákért. A háromlépcsős vizsgálati eljárás biztosítja a szükséges kritériumok átlátható ellenőrzését.
Sandra Majewski

Ügyvezető, good for brands ügynökség

Mindannyian ismerjük ezt a PR-bölcsességet, és valószínűleg különösen igaz ez egy fenntartható környezetben. Célszerű azonban csak a valóságos és könnyen ellenőrizhető történeteket mesélni. A fogyasztók ugyanis egyre tudatosabb erőként lépnek fel, így az átlátható és szigorú tesztelési eljárások sokkal fontosabbak, mint valaha. A felelősségteljes fogyasztás csak akkor lehetséges, ha vannak ténylegesen környezetvédelmi és társadalmi szempontból kompatibilis ajánlatok. A zöld gazdaságban működő vállalatok szembesülnek ezzel az ellenőrizhetőséggel, és a kritikus fogyasztók nagyra értékelik ezt az elkötelezettséget. A legjobb esetben ez bezárja a jövőorientált cselekvés körét. Szép, kerek, és fenntartható a történet? Sajnos nem igazán. Még hosszú utat kell megtenni, ha felelősségteljesen akarjuk továbbadni ezt a világot a jövő nemzedékeknek. A GREEN BRANDS 2018 nagyban hozzájárul ehhez.
Martin Neureiter

CSR Company International

A fogyasztóknak szükségük van valamilyen tájékozódási pontra, ha környezettudatos és társadalmilag felelős módon akarnak vásárolni. Végső soron a fogyasztók tudják a legjobban ezekre a témákra felhívni a figyelmet,, még akkor is, ha ez eddig csak nagyon csekély mértékben történt meg. A GREEN BRANDS itt hiánypótló, nem csak lehetővé teszi a fogyasztók számára a tudatos vásárlási döntés meghozatalát, hanem azt is megmutatja a vállalatoknak, hogyan lehet ezeket az igényeket kielégíteni. A GREEN BRANDS tehát egyike azoknak, akik ezen a területen win-win szituációt tudtak kialakítani. Ezért szeretek zsűritag lenni.
Dr. Christian Plas

Ügyvezető, denkstatt 

A termékek dzsungelében (másként: Tekintettel a termékskála jelenlegi sokféleségére), valamint az ezeket a termékeket kísérő különféle minőségi címkékre és pecsétek sokaságára, a fogyasztók számára gyakran nem könnyű a megfelelő vásárlási döntés meghozatala. Különösen az ökológia kérdésében gyakran lehetetlen alapos kutatás nélkül saját véleményt kialakítani. A GREEN BRANDS megkísérli kielégíteni a fogyasztókat igényét a “felelősségteljes fogyasztásra”, és kész válaszokat ad. A lehető legátláthatóbb rendszerrel azokat a márkákat helyezi előtérbe, amelyek már integrálták a környezetvédelmi kérdéseket vállalati koncepciójukba. A bonyolult kiválasztási folyamat, amely mérhető értékelésekből és a zsűri megbeszéléseiből áll igazolja a feladat összetettségét.
Prof. Dr. René Schmidpeter

A FENNTARTHATÓ FEJLESZTÉS AUSZTRAI TANÁCSA

Alakítsuk együtt a jövőt: Tekintettel a jelenlegi globális társadalmi és gazdasági kihívásokra, ideje átdolgozni az üzleti modelleket. Olyan módon, hogy a negatív hatások a lehető legkisebbek legyenek, és a társadalomra gyakorolt ​​pozitív hatások a lehető legmagasabbak. A jelenlegi empirikus tanulmányok azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek az üzleti modellbe integrálják a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, jelentősen magasabb kockázathoz igazított hozammal operálnak. Ezek az eredmények igazolják, hogy a GREEN BRAND-ek a megfelelő úton haladnak a profit és a fenntarthatóság közötti ellentmondás leküzdésében, és így optimálisan kihasználják a gazdasági átalakulás jelenlegi lehetőségeit.
Thomas Weber

A BIORAMA kiadója, a „Leben auf Sicht“  könyvsorozat kiadója, a következő könyvek szerzője: „Ein guter Tag hat 100 Punkte. … und andere alltagstaugliche Ideen für eine bessere Welt“, „100 Punkte Tag für Tag“

A kezdeti szkepticizmusom után a GREEN BRANDS mindenekelőtt azért győzött meg, mert az elvárt kritériumai nem képzik vita tárgyát. Ezen kívül azért is, mert útmutatást kínál a fogyasztók számára azokban az iparágakban, ahol nincs más elterjedt, elfogadott védjegy. A GREEN BRAND-ek folyamatos újraértékelése és ellenőrzése garantálja a hitelességet, és ösztönzik a vállalatokat, hogy javítsák saját működésüket. Mindig lehet többet tenni, a fogyasztóknak ezt is tiszteletben kell tartaniuk. Pontosan ezért jó összekötő kapocs a GREEN BRANDS, és ezért tud privát értékelőrendszerként fejlődni.
Ulrich Weber

A WeberMedia ügyvezető igazgatója, a bioMagazin és a ZukunftsBranchen magazinok kiadója

Képzeljük el: egy világot, amely teljes mértékben nélkülözi a fenntarthatóságot – teljes gőzzel zakatol az ipar, a mezőgazdaság a végkimerülésig kihasználja a földeket. Ez gyorsan és egyszerűen hoz profitot. A szupermarketek polcain nem találunk bio-termékeket, a házunk tetői nincsenek napelemekkel tele, a termékek szállítmányozásánál nem szempont a környezet védelme..

És mégis vannak olyan vállalatok, amelyek mindent megtesznek annak érdekében, hogy „másképp” csinálják – még akkor is, ha első pillantásra ezek csak kis lépések lehetnek. És éppen ezeket a lépéseket díjazza a GREEN BRANDS – haladjunk lépésről lépésre, miközben minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyunk magunk után. Ennek kéne a “normálisnak” lennie.

A korábbi ciklusok zsűritagjai