Svájc

A zsűri intézménye – a végső döntéshozó

A világon egyedülálló eljárásunk az ökológiailag fenntartható márkák kitüntetésében a zsűri döntésével zárul. Minden benyújtott dokumentumot, és a GREEN BRANDS-indexet is figyelembe véve, egymástól függetlenül szavaznak egy-egy márkáról.

A zsűri az üzleti élet, a tudomány, a média, az ügynökségek és a környezetvédelmi szövetségek magas rangú képviselőiből áll. Örömmel mutatjuk be a jelenlegi ciklus zsűritagjait Svájcban:

Prof. Dr. Claus-Heinrich Daub

Egyetemi docens, Vezetési Intézet
Fachhochschule Nordwestschweiz Hochschule für Wirtschaft

A piac egyik komolyan vehető védjegyeként, a GREEN BRANDS hozzájárul a bizalom kiépítéséhez a fogyasztók körében, és arra ösztönzi őket, hogy mélyebben gondolkodjanak fogyasztói viselkedésüktől, és egyre inkább keressenek fenntartható márkákat és termékeket. Így értékes hozzájárulást nyújt a fenntarthatóbb fogyasztáshoz és a gazdasági rendszer átalakulásához a valódi körforgásos gazdaságra, ugyanakkor magasabbra teszi a lécet azoknak a vállalatoknak, amelyek továbbra is ragaszkodnak a régi, elavult gazdasági gondolkodáshoz.

Sabina Döbeli

Egyetemi előadó, tanácsadó

A virágzó természet, a társadalom jóléte, a kreativitás, az innováció és a gazdasági növekedés összhangban van – így látom a jövő gazdaságát. A fenntartható gondolkodás és életmód lesz a vállalkozói siker alapja is.

A GREEN BRANDS erre kínál egy kiváló eszközt, a társadalom fenntartható fejlődési céljait akár generációkon átívelően tudja segíteni.

Ruth Hofmann

Az oliv magazin szerkesztője (Ausztria/Svájc)

Nagyon fontos, hogy a termelő vállalatoknak ne csak a végterméke legyen “zöld”, hanem az egész gyártási folyamatuk a fenntarthatóság jegyében működjön. Ez az egyetlen módja annak, hogy a teljes értéklánc ebbe az irányba változzon, az optimális, zöld működés felé. A GREEN BRANDS egy erős és független eszközt kínál a vállalatoknak a folyamatok ellenőrzésére és értékelésére. A több cikluson keresztüli újraellenőrzés pedig jól mutatja, hogy történt-e 2 év alatt előrelépés a területen.
Tobias Meier

ecos, Zöld Gazdaság Szenior Projektvezető

A textilipar és különösen a Fast Fashion üzleti modelljei hatalmas ökológiai és társadalmi problémákat okoznak világszerte. Az ökológiai márkák támogatása és elismerése a GREEN BRANDS által fontos jelzés annak bizonyítására, hogy a fenntartható üzleti modellek gazdaságilag is fenntarthatók, és a fogyasztókat oktatása a fenntartható alternatívákról kulcsfontosságú. A “Zöld Gazdaság” projekt vezetőjeként, sok éves tapasztalattal a fair kereskedelem terén, különösen örülök annak, hogy a GREEN BRANDS zsűritagja lehetek, nagyra értékelem az itt zajló, inspiráló tevékenységet.

Dr. Kathrin Muff

Egyetemi docens, Business School Lausanne

Cégek, valamint azok vezetői és igazgatósági tagjainak tanácsadójaként segítek  abban, hogy a fenntarthatóság üzleti tevékenységük központi eleme legyen, ne csak zöldnek mondja a márkáját, hanem valóban pozitívan járuljon hozzá a környezetéhez. A GREEN BRANDS zsűritagjaként a „Five Superpowers for Co-creators” című könyvemből hozom a know-how-t, alkalmazom az itt ismertetett sikerétnyezőket . Mintegy 20 éves nemzetközi stratégiai és menedzsment tapasztalattom van Ausztráliából, az Egyesült Államokból, Oroszországból, Kelet-Európából és Hollandiából.  Emellett 10 évig voltam a Lausanne-i Business School dékánja.

Sven Thali

Független tanácsadó (SUSTAINABILITY PARTNERS)

Mi, a fogyasztók, a ma meghozott döntéseinkkel alakítjuk a holnap világát. Szeretnénk ha valami garantálná, hogy a tudatos cselekedeteink nem hiábavalók.  De milyen minőségi kritériumok tudják ezt garantálni? Erre találták ki a különféle díjakat. De azok állítsanak szigorú követelményeket a márkák felé, ami alapján azt mondhatjuk: Igen! Ez a cég az minden előnyt és kockázatot is megvizsgálva, tudatosan a fenntarthatóság útjára lépett!

Kristine Schulze

Területi vezető, Corporate Responsibility, Helvetia Gruppe

Az EU által elismert védjegyként a GREEN BRAND pecsétje biztosítja, hogy a legerősebb „fenntartható” márkák következetesen megkülönböztessék magukat a versenytől. Ők a legerősebb márkák, mert kiemelkedő tevékenységet folytatnak a saját területükön, és relevanciájukat a fogyasztók is elismerik. Nemcsak példaértékűek az ökológiai és társadalmi normák szempontjából, hanem termékeiket különösen fenntartható folyamatok jellemzik.

Moritz Teriete

Ügyvezető, Sustainable Food Systems

Mindaddig, amíg a termékek árai még nem tükrözik az előállításukhoz és fogyasztásukhoz kapcsolódó összes társadalmi és ökológiai költséget, függünk a fogyasztóktól, akik célzott vásárlási döntéseket hoznak a fenntartható termékekre vonatkozóan. A GREEN BRANDS itt végtelenül hasznos információkat és értékes döntéshozási segítséget nyújt.