Németország

A zsűri intézménye – a végső döntéshozó

A világon egyedülálló eljárásunk az ökológiailag fenntartható márkák kitüntetésében a zsűri döntésével zárul. Minden benyújtott dokumentumot, és a GREEN BRANDS-indexet is figyelembe véve, egymástól függetlenül szavaznak egy-egy márkáról.

A zsűri az üzleti élet, a tudomány, a média, az ügynökségek és a környezetvédelmi szövetségek magas rangú képviselőiből áll. Örömmel mutatjuk be a jelenlegi ciklus zsűritagjait Németországban:

Prof. Dr. Carsten Baumgarth

A Berlini Közgazdasági és Jogi Főiskola marketing és márkamenedzsment professzora

A nap végén a fogyasztók vásárlási magatartás fogja meghatározni, hogy gazdaságunk és társadalmunk valóban fenntarthatóvá válik-e. Mindannyian továbbra is várjuk azt a márkát, amely, amely annyira megváltoztatja az ügyfelek preferenciarendszerét, és ezzel forradalmasítja az egész piacot, mint a design terén az a bizonyos cupertinoi vállalat.
A GREEN BRANDS védjegye jelentősen hozzájárulhat ehhez. A díjnyertes vállalatok és termékek a figyelem középpontjába kerülnek, ami azt jelenti, hogy fenntarthatósági tevékenységeiket az érintettek nap mint nap figyelemmel kísérik, véleményezik. A GREEN BRAND-ek még inkább érzékenyítik a fogyasztókat a fenntarthatóság kérdéskörében, és további információkat nyújtanak a vásárlási döntéseik alátámasztására.
Dipl.-Ing. Markus Blaschyk

Az IWU Magdeburg Gazdasági és Környezetvédelmi Intézet elnöke – környezetbarát szemináriumok

“A klíma problémái jelenleg is szörnyűek, de ha nem térünk észhez hamar, még fájdalmasak is lesznek!” A klímavédelemről szóló vita egyik fő nehézsége az, hogy miként kezeljük ezt mind a társadalmunkban, mind a gazdaságban. Az erőforrások egyre növekvő hiánya miatt a fenntartható gazdálkodás egyre fontosabbá válik.
A GREEN BRANDS segíten a fogyasztóknak többet megtudni a gyártók gyártási irányelveiről, és támogatják őket a saját fogyasztásuk fenntarthatóvá tételében. A GREEN BRANDS védjegy segíti a komoly zöld márkákat, hogy erősítsék a fogyasztók bizalmát, megvédjék magukat a “green washing” vádjától, és előtérbe helyezzék a környezetbarát és felelősségteljes termelést. Ez pontosan a Brundtland-jelentésnek megfelelően működés! A fenntartható fejlődés olyan változási folyamat, amelyben az erőforrások felhasználása, a beruházások célja, a technológiai fejlődés iránya és az intézményi változások egymással összhangban vannak, és növelik az fogyasztói igények kielégítésének jelenlegi és jövőbeli potenciálját.
Christian Conrad

A vállalati kultúrához és a fenntarthatóság témakörben könyvek szerzője, szószólója, coach

A fenntarthatósági törekvések csak akkor lehetnek sikeresek, ha egy vállalat olyan vállalati kultúrát fejleszt ki, amely vonzza és megtartja a megfelelő munkavállalókat, a vállalat számára ideális ügyfeleket és minden más érintettet. Azok a vállalatok, amelyek aktívan formálják ezt a kultúrát, nagyban hozzájárulnak a munka világán belüli és azon kívüli társadalmi elégedettséghez, innovatívabbak, mint mások, és átlagon felüli potenciállal bírnak a fenntartható jövő alakításában.
A GREEN BRANDS elismeri azokat a márkákat és vállalatokat, amelyek felelősségteljesen és fenntarthatóan működnek, rámutat ezekre az úttörőkre, ezzel eligazodási pontot jelent a konzumdzsungelben történő tájékozódáshoz.
Christine Fehrenbach

heads. Változásmenedzser

“Ki kell találnunk azt a jövőt, amit kívánunk magunknak, különben olyan lesz, amelyet nem kívánunk ”. Josef Beuys. A digitalizáció, a küldetés, a fenntarthatóság voltak a leggyakrabban említett témák az elmúlt évek konferenciáin. Manapság elvárják a vállalatoktól, hogy létezésük oka, és működésük a társadalom teljessé tétele legyen. Az ügyfelek egyre inkább tudatában vannak annak, hogy megbízhatónak tartott, fenntartható módon gyártott, átlátható értéklánccal rendelkező és a társadalom számára pozitív hozzájárulású márkákat választanak. A GREEN BRANDS zsűrijeként örömmel díjazom ezeket a tevékenységeket. Ez a védjegy a vállalatoknak láthatóságot, a vásárlók számára biztonságát nyújt, hogy a legjobb termékeket vásárolják.
Frithjof Finkbeiner

A Római Klub alelnöke

Az éghajlat válsága az emberiség egyik legnagyobb kihívása – a Fridays for Future mozgalom részeként a gyermekek és fiatalok az utcára lépnek, hogy harcoljanak jövőjükért és a politikát cselekvésre kényszerítsék. Ezeknek a fiataloknak kell globális megoldásokat felmutatnunk. Sokan például nem repülnek, kevesebb húst esznek vagy használt terméket vásárolnak. A fenntartható fogyasztás és a fenntartható működés áll ma a középpontban. Pontosan ezért van szükség a GREEN BRANDS-hez hasonló védjegyre – és a klímavédelem szempontjából is példaértékű vállalatok kiemelésére. Ők azok, akik First Mover-ként a többi vállalatot is klímavédelmi intézkedésekre biztatják.
Prof. Dr. Claudia Kemfert

A német Gazdaságkutatási Intézet (DIW Berlin) Energia, Közlekedés, Környezetvédelmi Osztályvezetője, valamint a berlini Hertie Irányítási Iskola energiagazdaságtan és fenntarthatóság professzora

A fenntartható gazdálkodás egyre fontosabbá válik a klímaváltozás és az egyre növekvő erőforráshiány következtében. Ezért most mindennél fontosabb, hogy alaposan megvizsgáljuk, hogyan állhatnak át a vállalatok egy fenntartható működésre. A GREEN BRANDS innovatív és környezetbarát vállalatokat / márkákat tüntet ki. Ez az információ növeli az átláthatóságot, és ugyanakkor ösztönző lehet minden vállalat számára, hogy egyre jobban elkötelezzék magukat a fenntarthatóság mellett.
Prof.Dr. Paul Lange

Márka- és védjegyekhasználatra szakosodott ügyvéd

A tudomány azt mutatja: a fenntarthatóság nélkülözhetetlen egészségünk és általában véve egész életünk szempontjából! Egyre több ember érti ezt, és egyre több cég akar ennek megfelelően működni. De sok vállalat hirdeti ezt az eszmét, “eladja” a környezetünk és az éghajlatváltozás ügyét. Mi alapján tudunk akkor különbséget tenni? A GREEN BRANDS védjeggyel – ami egy Európai uniós védjegy! Az elismert vizsgálati eljárás megkülönböztetheti az ökológiai és környezetvédelmi előírásoknak megfelelő termékeket és szolgáltatásokat az ezeknek nem megfelelőktől! Elválik az ocsú a búzától. Lesz miben bízni. A sok környezetvédelmi “védjeggyel” ellentétben, amelyek mögött nincs valódi tartalom. Ezek csak a tulajdonosok pénztárcáját szolgálják. A GREEN BRANDS védjegyét azonban csak azoknak a márkáknak adja, amelyek megérdemlik! Mindannyiunk érdekében.
Prof. Dr. Dennis Lotter

Ügyvezető, Institut für Sustainable Leadership & Change

Manapság az emberek inkább azokat a vállalatokat és márkákat részesítik előnyben, amelyek gazdasági, ökológiai és társadalmi tevékenységeik révén hitelességet sugároznak és ezzel bizalmat keltenek.
A GREEN BRANDS a fenntarthatóságot és az unokáink számára is felvállalható vállalkozói etikát képviselik. A kérdésalapú értékelési eljárás lehetőséget kínál a cégek számára egyrészt arra, hogy reflektáljanak cselekedeteikre, másrészt lehetővé teszi számunkra, hogy azonosítsuk azokat a kiváló márkákat, amelyek ökológiai felelősségvállalásuk révén kiérdemelték a GREEN BRAND védjegyet.
Tim Nebel

Ügyvezető igazgató a WBN: Büro für Kommunikation-nál valamint az Eberswalde Fenntartható Fejlődés Egyetem tanácsadó testületének tagja és előadója

A fenntarthatóság társadalmi-politikai kérdésként került a mainstreamre, és egyre inkább döntő kritériumává válik vásárlásaink során. Beszéljünk akár a bioélelmiszerekről, a fair fashion-ről, az öko-mobilitásről, a zöld pénzről vagy a zöld áramról – a fenntarthatóbb életmódot folytatni igyekvő fogyasztóknak útmutatásra van szükségük. A GREEN BRANDS védjegye segíti őket abban, hogy ne vesszenek el a címkék rengetegében. Transzparencia és szavahihetőség jellemzi a védjegyet a gazdasági, ökológiai és társadalmi értékelési kritériumok vonatkozásában. Így meg lehet különböztetni a GREEN BRAND-eket a green washing-ot alkalmazó márkáktól.
Marcus Noack

A LifeVERDE.de és a JOBVERDE.de alapítója és ügyvezető igazgatója

Úgy gondolom, hogy jó, ha a GREEN BRANDS révén a vállalatok környezeti fenntarthatósága bemutatásra kerül. A védjegy  hasznos útmutatást jelent a márkák útvesztőjén való átjutáshoz, és számos vállalkozás számára ösztönzést nyújt a fenntartható cselekedeteik fejlesztéséhez is. Csak remélni tudom, hogy a GREEN BRANDS továbbra is számos márkát jelöl a programban való részvételre, és ezek a vállalatok ezután aktívan részt vesznek az értékelés folyamatában. Minden tanúsított vállalat példaképként szolgál más vállalatok számára, és így egy lépést tesz a fenntarthatóbb jövő felé.
Martin Oldeland

A Német Környezettudatos Menedzsment Munkacsoport (B.A.U.M. e.V.) igazgatósági tagja

Nagyon viharos időkben élünk. A klímaváltozás a valóság, a szélsőséges időjárási események száma egyre növekszik, a világ tele van műanyag hulladékkal (még a gyermekek vérében is), a biológiai sokféleség csökken mindenhol, és a demokrácia sok országban próbára van téve. Sok kihívással kell szembenéznünk. Jelentősen nő a társadalom nyomása (Fridays for Future stb.) És a sokkal aktívabb fellépésre való felszólítás. Pozitív azonban, hogy már számos olyan vállalkozás létezik a különböző iparágakban, amelyek számára a klímavédelem és a fenntarthatóság kiemelkedő jelentőségű, és amelyek már számos intézkedést sikeresen végrehajtottak, jelezve, hogy ez nagyon fontos a vállalatok jövőbeni életképessége szempontjából. A jó hír az, hogy megvalósítható és gazdaságilag is megvalósítható. Valójában nincs mentség arra, hogy ne csináljuk. Az egyik módszer a fenntarthatóság iránti elkötelezettség bizonyítására, valamint az ügyfelek és az érdekelt felek tájékozódásának biztosítására a védjegyek vagy a díjak felhasználása. Ide tartozik a “GREEN BRAND” védjegy is, kiváló cégekkel és márkákkal.
Peter Parwan

Az egészség és fenntarthatóság alapú életmód platformjának, a LOHAS.de alapítója és üzemeltetője

Új értékek, új fajta tudatosság – az emberek igényei a belső megismerése felé irányulnak, az önismeret köré épül az új életstílusok, legyen stresszmentes, lassú, az egészséges, fenntarthatóság és tartós. Mindez  gazdasági, egészségügyi és környezeti szempontból ésszerű termékek és szolgáltatások iránti keresletet eredményezi.
A GREEN BRANDS értékes segítséget nyújt az átláthatóság és a piaci orientáció szempontjából. A vizsgálati eljárás minden mindenek előtt hitelességet és a megbízhatóságot sugároz, fontos szerepet játszik a vállalatok támogatásában a környezettel és az emberekkel szembeni felelősségvállalásuk teljesítésében.
A GREEN BRANDS szükséges kapocsként szolgál a vállalatok gazdasági teljesítménykényszere és az értékeink változása között. A társadalmi és ökológiai tényezők pedig ugyanannyira mérvadók, mint a klímaválság vagy az erőforrás-problémák.
Gerd Pfitzenmaier

A globalmagazin.com kiadója

Tájékoztatás – és duplán tájékoztatás: azon fogyasztók számára, akik fenntarthatóan előállított termékeket keresnek, és találnak a GREEN BRANDS által -, illetve azon vállalkozások számára, amelyek az eljárás során tanúsítják komoly fenntarthatósági erőfeszítéseiket. A zsűritagság olyan feladat, amit szívesen végzek, mert a globalmagazin.com irányelveivel megegyezik: erősítsük meg a valódi fenntarthatóság megértését.
Prof. Dr. Dr. h.c. Stefan Schaltegger

A Lüneburg Leuphana Egyetem Fenntarthatósági Menedzsment Központjának (CSM) és az MBA Fenntarthatósági Menedzsmentnek a vezetője

A túlzott információáradat korában a márkák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyszerűsített döntéshozatalban.
A GREEN BRANDS egy márka megítélésénél támpontot ad azzal, hogy bizonyítja, a megadott fenntarthatósági küszöböt az adott márka átlépte, vagy sem.
Prof.Dr. René Schmidpeter

CBS Cologne Business School

Alakítsuk együtt a jövőt: Tekintettel a jelenlegi globális társadalmi és gazdasági kihívásokra, ideje átdolgozni az üzleti modelleket. Olyan módon, hogy a negatív hatások a lehető legkisebbek legyenek, és a társadalomra gyakorolt ​​pozitív hatások a lehető legmagasabbak. A jelenlegi empirikus tanulmányok azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek az üzleti modellbe integrálják a kulcsfontosságú fenntarthatósági kérdéseket, jelentősen magasabb kockázathoz igazított hozammal operálnak. Ezek az eredmények igazolják, hogy a GREEN BRAND-ek a megfelelő úton haladnak a profit és a fenntarthatóság közötti ellentmondás leküzdésében, és így optimálisan kihasználják a gazdasági átalakulás jelenlegi lehetőségeit.
Manfred Spaltenberger

Német Találmányi Intézet

A komplex gyártási folyamatok alapos  vizsgálata, holisztikus, rendszerbe integrált környezeti-, klíma- és természetvédelmi szempontból alapvető fontosságú és bolygónkban való létünk szempontjából. A nemzeti és nemzetközi szintű viták és demonstrációk azt mutatják, hogy a társadalom kritikus egyre inkább kritikus szemmel nézi, hogyan kezeljük környezetünket.

Az EU által védett GREEN BRAND védjegy segíti azoknak a márkáknak a felismerését, amelyek bizonyosan gyakorolják környezetünk fenntartható használatát.

A globálisan egyedülálló GREEN BRANDS minősítési módszer segíti a résztvevő vállalatokat abban, hogy jobban megismerjék vállalataikat, termékeiket vagy szolgáltatásaikat, és – ha még nem tették meg – a fenntarthatósági koncepcióját és megvalósítását tudatosan rögzítsék a működésükbe.
Ez többek között növeli a versenyképességet és pozitív megítélést a piacon és az ügyfelek körében.

Nagyon örülök annak, hogy kineveztek a GREEN BRANDS zsűrijébe, és részt vehetek a döntéshozatali folyamatban.

Edith Stier-Thompson

Ügyvezető, news aktuell

A klíma- és a környezetvédelem meghatározza majd az elkövetkező generációk vitáit. A cselekvésre való azonnali, tudatos reagálás ideája nő, a vállalatok körében is. Ez nem a gyors megoldásokról szól, hanem a jól átgondolt stratégiákról és koncepciókról, amelyek hosszú távon támogatják a fenntartható növekedést és jólétet.

A GREEN BRANDS díjjal azokat a cégeket tüntetjük ki, amelyek már aktívak ezen a területen. A védjegy tájékozódást nyújthat a fogyasztók számára vásárlási döntéseikhez, de ösztönzőként is hathat más vállalkozások számára. A díjnyertes márkák példaképek lesznek, ezzel remélhetőleg a fenntarthatóság belátható időn belül minden cégnek magától értetődő lesz.

Tina Teucher

Moderátor, tanácsadó, író
A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás képviselője

A jövő iránti tehetetlenség a legveszélyesebb jelenség, amely befolyásolhatja civilizációnkat és demokráciánkat.
Ezért annyira fontos megtalálni a helyes irányt és felismerni a konkrét cselekvési lehetőségeket. Hol tudok valódi változást elérni? Hol van döntéseimnek pozitív hatása a következő nemzedékekre?
A GREEN BRANDS védjegy segít azonosítani azokat a márkákat, amelyek felelősséget vállalnak és megoldásokat kínálnak az ökológiai kihívásokra. Ez hosszú távú bizalmat teremt, amely végső soron gazdasági szempontból is megtérül a vállalatok számára.

A korábbi ciklusok zsűritagjai