A zsűri intézménye – a végső döntéshozó
A világon egyedülálló eljárásunk az ökológiailag fenntartható márkák kitüntetésében a zsűri döntésével zárul. Minden benyújtott dokumentumot, és a GREEN BRANDS-indexet is figyelembe véve, egymástól függetlenül szavaznak egy-egy márkáról.
A zsűri az üzleti élet, a tudomány, a média, az ügynökségek és a környezetvédelmi szövetségek magas rangú képviselőiből áll. Örömmel mutatjuk be a jelenlegi ciklus zsűritagjait Németországban:
Prof. Dr. Carsten Baumgarth
A Berlini Közgazdasági és Jogi Főiskola marketing és márkamenedzsment professzora
A GREEN BRANDS védjegye jelentősen hozzájárulhat ehhez. A díjnyertes vállalatok és termékek a figyelem középpontjába kerülnek, ami azt jelenti, hogy fenntarthatósági tevékenységeiket az érintettek nap mint nap figyelemmel kísérik, véleményezik. A GREEN BRAND-ek még inkább érzékenyítik a fogyasztókat a fenntarthatóság kérdéskörében, és további információkat nyújtanak a vásárlási döntéseik alátámasztására.
Dipl.-Ing. Markus Blaschyk
Az IWU Magdeburg Gazdasági és Környezetvédelmi Intézet elnöke – környezetbarát szemináriumok
A GREEN BRANDS segíten a fogyasztóknak többet megtudni a gyártók gyártási irányelveiről, és támogatják őket a saját fogyasztásuk fenntarthatóvá tételében. A GREEN BRANDS védjegy segíti a komoly zöld márkákat, hogy erősítsék a fogyasztók bizalmát, megvédjék magukat a “green washing” vádjától, és előtérbe helyezzék a környezetbarát és felelősségteljes termelést. Ez pontosan a Brundtland-jelentésnek megfelelően működés! A fenntartható fejlődés olyan változási folyamat, amelyben az erőforrások felhasználása, a beruházások célja, a technológiai fejlődés iránya és az intézményi változások egymással összhangban vannak, és növelik az fogyasztói igények kielégítésének jelenlegi és jövőbeli potenciálját.
Christian Conrad
A vállalati kultúrához és a fenntarthatóság témakörben könyvek szerzője, szószólója, coach
A GREEN BRANDS elismeri azokat a márkákat és vállalatokat, amelyek felelősségteljesen és fenntarthatóan működnek, rámutat ezekre az úttörőkre, ezzel eligazodási pontot jelent a konzumdzsungelben történő tájékozódáshoz.
Christine Fehrenbach
heads. Változásmenedzser
Frithjof Finkbeiner
A Római Klub alelnöke
Prof. Dr. Claudia Kemfert
A német Gazdaságkutatási Intézet (DIW Berlin) Energia, Közlekedés, Környezetvédelmi Osztályvezetője, valamint a berlini Hertie Irányítási Iskola energiagazdaságtan és fenntarthatóság professzora
Prof.Dr. Paul Lange
Márka- és védjegyekhasználatra szakosodott ügyvéd
Prof. Dr. Dennis Lotter
Ügyvezető, Institut für Sustainable Leadership & Change
A GREEN BRANDS a fenntarthatóságot és az unokáink számára is felvállalható vállalkozói etikát képviselik. A kérdésalapú értékelési eljárás lehetőséget kínál a cégek számára egyrészt arra, hogy reflektáljanak cselekedeteikre, másrészt lehetővé teszi számunkra, hogy azonosítsuk azokat a kiváló márkákat, amelyek ökológiai felelősségvállalásuk révén kiérdemelték a GREEN BRAND védjegyet.
Tim Nebel
Ügyvezető igazgató a WBN: Büro für Kommunikation-nál valamint az Eberswalde Fenntartható Fejlődés Egyetem tanácsadó testületének tagja és előadója
Marcus Noack
A LifeVERDE.de és a JOBVERDE.de alapítója és ügyvezető igazgatója
Martin Oldeland
A Német Környezettudatos Menedzsment Munkacsoport (B.A.U.M. e.V.) igazgatósági tagja
Peter Parwan
Az egészség és fenntarthatóság alapú életmód platformjának, a LOHAS.de alapítója és üzemeltetője
A GREEN BRANDS értékes segítséget nyújt az átláthatóság és a piaci orientáció szempontjából. A vizsgálati eljárás minden mindenek előtt hitelességet és a megbízhatóságot sugároz, fontos szerepet játszik a vállalatok támogatásában a környezettel és az emberekkel szembeni felelősségvállalásuk teljesítésében.
A GREEN BRANDS szükséges kapocsként szolgál a vállalatok gazdasági teljesítménykényszere és az értékeink változása között. A társadalmi és ökológiai tényezők pedig ugyanannyira mérvadók, mint a klímaválság vagy az erőforrás-problémák.
Gerd Pfitzenmaier
A globalmagazin.com kiadója
Prof. Dr. Dr. h.c. Stefan Schaltegger
A Lüneburg Leuphana Egyetem Fenntarthatósági Menedzsment Központjának (CSM) és az MBA Fenntarthatósági Menedzsmentnek a vezetője
A GREEN BRANDS egy márka megítélésénél támpontot ad azzal, hogy bizonyítja, a megadott fenntarthatósági küszöböt az adott márka átlépte, vagy sem.
Prof.Dr. René Schmidpeter
CBS Cologne Business School
Manfred Spaltenberger
Német Találmányi Intézet
A komplex gyártási folyamatok alapos vizsgálata, holisztikus, rendszerbe integrált környezeti-, klíma- és természetvédelmi szempontból alapvető fontosságú és bolygónkban való létünk szempontjából. A nemzeti és nemzetközi szintű viták és demonstrációk azt mutatják, hogy a társadalom kritikus egyre inkább kritikus szemmel nézi, hogyan kezeljük környezetünket.
Az EU által védett GREEN BRAND védjegy segíti azoknak a márkáknak a felismerését, amelyek bizonyosan gyakorolják környezetünk fenntartható használatát.
A globálisan egyedülálló GREEN BRANDS minősítési módszer segíti a résztvevő vállalatokat abban, hogy jobban megismerjék vállalataikat, termékeiket vagy szolgáltatásaikat, és – ha még nem tették meg – a fenntarthatósági koncepcióját és megvalósítását tudatosan rögzítsék a működésükbe.
Ez többek között növeli a versenyképességet és pozitív megítélést a piacon és az ügyfelek körében.
Nagyon örülök annak, hogy kineveztek a GREEN BRANDS zsűrijébe, és részt vehetek a döntéshozatali folyamatban.
Edith Stier-Thompson
Ügyvezető, news aktuell
A klíma- és a környezetvédelem meghatározza majd az elkövetkező generációk vitáit. A cselekvésre való azonnali, tudatos reagálás ideája nő, a vállalatok körében is. Ez nem a gyors megoldásokról szól, hanem a jól átgondolt stratégiákról és koncepciókról, amelyek hosszú távon támogatják a fenntartható növekedést és jólétet.
A GREEN BRANDS díjjal azokat a cégeket tüntetjük ki, amelyek már aktívak ezen a területen. A védjegy tájékozódást nyújthat a fogyasztók számára vásárlási döntéseikhez, de ösztönzőként is hathat más vállalkozások számára. A díjnyertes márkák példaképek lesznek, ezzel remélhetőleg a fenntarthatóság belátható időn belül minden cégnek magától értetődő lesz.
Tina Teucher
Moderátor, tanácsadó, író
A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás képviselője
Ezért annyira fontos megtalálni a helyes irányt és felismerni a konkrét cselekvési lehetőségeket. Hol tudok valódi változást elérni? Hol van döntéseimnek pozitív hatása a következő nemzedékekre?
A GREEN BRANDS védjegy segít azonosítani azokat a márkákat, amelyek felelősséget vállalnak és megoldásokat kínálnak az ökológiai kihívásokra. Ez hosszú távú bizalmat teremt, amely végső soron gazdasági szempontból is megtérül a vállalatok számára.